Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Waarom zou uw voor een PRP behandeling kiezen?

Iedereen droomt wel van een gladde, strakke huid. Of wilt u uw haargroei een boost geven? Dan is de PRP behandeling een perfecte behandeling. Deze behandeling zorgt namelijk voor huidverjonging, huidversteviging en huidverstrakking. Daarnaast wordt PRP ook ingezet om haarverlies tegen te gaan en de haargroei weer te stimuleren. Maar wat is PRP precies, wat doet het met uw haar en huid, wat zijn de resultaten en hoe veilig is PRP?

Wat is PRP?

PRP staat voor de afkorting bloed plaatjesrijk plasma. En is een lichaamseigen behandeling. Bij een PRP behandeling wordt de huid geïnjecteerd met eigen bloed. Eerst wordt er bloed afgenomen, waarna het met bloed gefilterde plasma in het gewenste gebied wordt geïnjecteerd.

Wat doet PRP met uw haar en huid?

PRP injecties zijn verjongend, verstevigend en hydraterend. Hierdoor zal u er frisser, jonger en gezonder uit zien. Het is een populaire gezichtsbehandeling om de huid te versterken. PRP wordt ook gebruikt om de haargroei te stimuleren of om haaruitval  te voorkomen.

Resultaten van een PRP behandeling

Je hebt na een PRP behandeling resultaten op korte en lange termijn. Direct na de behandeling voelt u dat uw huid al wat gladder is. Tevens duurt de aanmaak van hyaluron, elastine en collageen wat langer. Na ongeveer twee tot vier weken gaan de hyaluron, elastine en collageen van binnen werken. Hierna zal u us ook merken dat de huid egaler, gladder en soepeler eruit ziet en voelt.

Door een PRP behandeling worden uw haarzakjes gevoed, waardoor uw haar minder snel uitvalt en de natuurlijke haargroei flink wordt gestimuleerd.

Hoe veilig is PRP?

Een PRP behandeling is een behandeling met weinig risico’s en bijwerkingen. U wordt behandeld met uw eigen bloedplasma. Hierdoor bestaat er geen risico op allergische reacties. Deze methode is dus zeer veilig en vrij van risico’s.